Gå til sidens indhold

Indhold er hentet

Indhold er hentet

Artikel

Skab relevans med opmærkning

Iværksættere og virksomheder kan nemmest finde dit indhold, hvis det er mærket op, så det passer med indholdet.

Indhold er hentet

Opmærkning af indhold er vigtig fordi Virksomhedsguiden i høj udstrækning anvender de enkelte ydelsers opmærkning til navigation og redaktionel samling af ydelser. Dertil anvendes opmærkningen også til statistik og optimering af platformen.

Virksomhedsguiden benytter tre forskellige opmærkninger, du skal tage stilling til, når du opretter tilbud.

Det er opmærkningen med:

  • emner
  • politiske indsatsområder
  • erhvervsområder.

Opmærkning med emner

Den mest centrale opmærkning er emne-klassifikationen, som brugerne anvender til at navigere på Virksomhedsguiden. 

Et emne handler om et velafgrænset forhold, der ofte er uforandret over tid og sted, og som går på tværs af erhvervsfremme-systemet. Emnerne på Virksomhedsguiden er tilstræbt at være sammenfaldende med begreber, der er bredt anerkendte, også uden for erhvervsfremme-systemet, fx ordet ”bogføring” eller ”dagpenge”. 

Tilbud kan opmærkes med ét eller flere relevante emner. Nogle tilbud kan handle om flere emner, fx ’salgskanaler' og 'markedsføring’. Andre tilbud vil være repræsenteret ved et enkelt emne, fx ’bogføring’. 

De emner, du vælger, vises nederst på siden, og afgør hvilke emnesider tilbuddet vises på. Derfor er det vigtigt, at du opmærker indholdet korrekt, dvs. med det eller evt. de emner, som beskriver tilbuddet mest præcist. 

Opmærkning med politiske indsatsområder

Erhvervsfremmeområdet er ofte præget af særlige strategiske eller politiske indsatser, hvor bestemte målgrupper eller problemstillinger får særlig opmærksomhed. Indsatserne kan være midlertidige, fx indsatser knyttet til Brexit, eller af mere permanent karakter, fx indsatser rettet mod iværksætteri.   

Til brug for optimering af erhvervsfremmeindsatsen er det vigtigt at kunne identificere og måle data knyttet til udbud og efterspørgsel af de specifikke indsatser. Derfor bør alt indhold, der udspringer af en særlig strategisk og/eller politisk indsats mærkes op med det dertilhørende ”indsatsområde”. 

Brugerne kan ikke navigere efter indsatsområder, da opmærkningen ikke er synlig for dem. Indsatsområder bruges til at opsamle data om udbuddet inden for udvalgte områder.

Indhold er hentet

Opmærkning med erhvervsområder

Det er hensigten, at Virksomhedsguiden og andre sites, der driftes på erhvervsfremmeplatformen, skal kunne samle indhold, der er målrettet specifikke erhvervsområder. Hvis dit tilbud er relevant for et eller evt. flere specifikke erhvervsområder, bør du opmærke tilbuddet med disse. Hvis tilbuddet er relevant for alle, skal du ikke udfylde noget.